ברוכים הבאים לעמותת מדע גדול, בקטנה

בעולם הפייק-ניוז לעתים נדמה כאילו נדחק המדע, מקדש הדיוק והחשיבה הביקורתית מסדר היום הציבורי. תפקיד המדען הוא ללמוד נושא ככל יכולתו, לחקור אותו ולספר על תגליותיו לעולם. לפיכך, יותר מכל, נמדד המדען בחשיבתו הביקורתית, במהימנות דבריו ובדייקנותם – ופחות ביכולתו להנגישם לציבור הרחב. עמותת "מדע גדול, בקטנה" (ע"ר מס' 580639797) הוקמה במטרה לגשר בין הקהילה המדעית לציבור הרחב באופן בלתי אמצעי. מטרתנו היא לחשוף בפניכם, הקוראים, את התגליות המרגשות, הסיפורים מסמרי השיער והפרטים הקטנים המרכיבים את עולם המדע, ולשמור על אמינות, אובייקטיביות ודיוק. מנהלי העמותה ומתנדביה הם מדענים פעילים או חובבים בעלי תארים מתקדמים במדעי הפיזיקה, הכימיה, הביולוגיה והרפואה – ולא אנשי תקשורת. כולם בעלי נסיון רב בקריאת מאמרים מדעיים והנגשתם לציבור הרחב באמצעות עמוד הפייסבוק "מדע גדול, בקטנה", אתר האינטרנט, וארגון או השתתפות באירועים וכנסים מדעיים ברחבי הארץ.

עמותת מדע גדול, בקטנה (ע"ר) מפרסמת תכנים בעלי אופי כללי בתחומי ידע שונים, לרבות בתחומי הרפואה. תכנים אלה אינם מהווים ייעוץ רפואי ואין לראות בהם כתחליף לעצת רופא מומחה. במקרה של ספק או שאלה בנסיבות אישיות, יש לפנות לייעוץ רפואי.

Logo

כתבות חדשות

אני זוכר, משמע אני מחוסן

מחקרים חדשים חשפו כיצד נגיף החצבת גורם למערכת החיסונית "לשכוח" את עברה

המחלה של מעשני הסיגריות האלקטרוניות

מתחזקים החשדות שהחומר שגורם למחלת ריאות קטלנית בקרב מעשני סיגריות אלקטרוניות הוא ויטמין E אצטט

המין הלוחם

מדוע נשים חולות פחות מגברים אך נוטות לפתח יותר מחלות אוטואימוניות?

איינשטיין ועקרון האי-ודאות

במאמר זה נתאר ניסוי מחשבתי שהגה איינשטיין שמטרתו הייתה להפריך את עקרון האי-ודאות.

אלגוריתמים שלמדו להיות גזענים

האלגוריתם שהפלה לרעה מטופלים שחורים במערכת הבריאות בארצות הברית

קלרה מפצחת הקודים

כיצד בעזרת שיטה פשוטה הצליחה ילדה קטנה וחכמה לפצח את הסיסמה הסודית

חיסוני השפעת הגיעו - הגיע הזמן להתחסן!

בקטנה: מחלת השפעת היא מחלה נגיפית מדבקת, העלולה לגרום לסיבוכים ואף למוות. החיסון נגד המחלה בטוח לשימוש וחשוב למניעת המחלה...