ברוכים הבאים לעמותת מדע גדול, בקטנה

בעולם הפייק-ניוז לעתים נדמה כאילו נדחק המדע, מיקדש הדיוק והחשיבה הביקורתית מסדר היום הציבורי. תפקיד המדען הוא ללמוד נושא ככל יכולתו, לחקור אותו ולספר על תגליותיו לעולם. לפיכך, יותר מכל, נמדד המדען בחשיבתו הביקורתית, במהימנות דבריו ובדייקנותם – ופחות ביכולתו להנגישם לציבור הרחב. עמותת "מדע גדול, בקטנה" (ע"ר מס' 580639797) הוקמה במטרה לגשר בין הקהילה המדעית לציבור הרחב באופן בלתי אמצעי. מטרתנו היא לחשוף בפניכם, הקוראים, את התגליות המרגשות, הסיפורים מסמרי השיער והפרטים הקטנים המרכיבים את עולם המדע, ולשמור על אמינות, אובייקטיבית ודיוק. מנהלי העמותה ומתנדביה הם מדענים פעילים או חובבים בעלי תארים מתקדמים במדעי הפיזיקה, הכימיה, הביולוגיה והרפואה – ולא אנשי תקשורת. כולם בעלי נסיון רב בקריאת מאמרים מדעיים והנגשתם לציבור הרחב באמצעות עמוד הפייסבוק "מדע גדול, בקטנה", אתר האינטרנט, וארגון או השתתפות באירועים וכנסים מדעיים ברחבי הארץ.

Logo

כתבות חדשות

סדרת צ'רנוביל - פוסט רביעי ואחרון

בפוסטים הקודמים בסדרה תיארנו את התקלה בכור בצ'רנוביל. בפוסט הנוכחי נסביר כיצד התמודדה ברית המועצות עם תוצאות האירוע.

סדרת צ'רנוביל - פוסט שלישי

נמשיך להסביר על התקלה בכור צ'רנוביל, מהרגע בו הכור החל לצאת משליטה

סדרת צ'רנוביל - פוסט שני

בפוסט השני בסידרה נסביר על הכור הגרעיני צ'רנוביל שבאוקראינה ועל האירועים שהובילו לתקלה הגרעינית החמורה בהיסטוריה

סדרת צ'רנוביל - פוסט ראשון

בסידרת פוסטים זו נסביר מהם כורים גרעיניים, כיצד הם פועלים, וכיצד מפיקים מהם אנרגיה. נדון גם בחלק מהסיכונים שבפעולתם

על בקטריופאג'ים ועמידות לאנטיביוטיקה

רופאים מארה"ב טיפלו בהצלחה בזיהום עמיד לאנטיביוטיקה באמצעות בקטריופאג'ים

אפיגנטיקה של התנהגות

איך המוח של ההורה משפיע על התנהגות הצאצאים?

ספרות ערביות

בסקר אמריקאי, נשאלו אזרחי ארה”ב האם לדעתם צריך ללמד במערכת החינוך ספרות ערביות. תוצאות הסקר עלולות להפתיע אתכם

דבורים וחרקים רובוטיים

האם רובוטים חרקיים כמו בסדרה 'מראה שחורה' אכן קיימים?

טען עוד